onsdag, august 06, 2008

Å strikke seg bakover i tid...

Jeg driver å strikker meg tilbake i tid for å få fullt hus i Sokker 2008 før året er over... Jeg ble med i april - så januar-februar-mars-sokkene har liksom ropt litt på meg ("vi vil strikkes vi også!!") Sånn går det når man henger seg på en strikkedugnad litt uti året...

I ferien har jeg fått unna Monkey-sokkene, som var bonus-mønsteret for april. De bare måtte jeg prøve meg på for de var så fine. De gikk eveldig greit å strikke, og jeg ble godt fornøyd med resultatet.

Så fortsatte jeg med Mars-sokkene som fulgte mønsteret Cirkle Socks - et artig mønster, som godt kunne vært brukt i steden for vrangbord nederst på et erme feks. Jeg strikket mine i et tynt og deilig garn fra Hjertegarn.









For februar var det lagt ut et ganske ordinært mønster for en fin herresokk som het Thuja. Siden designeren heter Bobby, og mine ble i super size - kaller jeg de bare Bobby's Supersize Thuja... Skal innrømme det var litt dumt å reise på hytta, uten noen form for herre-fot å måle på, og uten noen skostr-mål. De ble med andre ord ganske digre, sånn med felling på måfå. Sjekket en skotabell nå da jeg kom hjem, og sokkene burde passe til en herrefot str. 43-44 :-( så nå får jeg bare lete etter en kar med digre føtter :-) de kan passe til...

Sokkene er forøvrig strikket i Vestlandsgarn (som kan toves! kanskje de kan bli fine tøfler?) fra garnkurven på hytta, i grått og med svarte hæler for litt variasjon. Det var stor overgang å strikke med pinne nr 4 og 3,5 etter flere sokkepar på tynne pinner, og garnet var tungt å strikke av - så dette blir nok de siste vestlands-garn sokkene her i kurven.
Likte forøvrig mønsteret veldig godt - så jeg får justere det litt og se om det ikke kan bli noen flere av disse, i annet garn og i litt mindre størrelser...

Nå er det bare å hive seg rundt å komme i gang med August-sokkene som heter "En LILLA sky". Tror ikke de blir lilla, men brune eller turkise - med det får morgendagen vise :-) Også venter jo også januar-sokkene på å bli strikket da...

2 kommentarer:

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails