lørdag, november 29, 2008

Novembersokker ikke helt som forventet..

For november var oppskriften en tykk og god Eskimo-sokk fra Drops. De så kjempedeilige ut på bildet - og skulle strikkes med pinne nr 8! Snakk om overgang fra pinnenr 2,5 som jeg vanligvis bruker på sokker og småstrikk... Det var som å få tømmerstokker i hendene ;-)

Men så tykke pinner, og oppskrift fra Drops viste seg å være en dårlig kompinasjon for egen del. Jeg tror egentlig ikke jeg liker disse Drops-oppskriftene, jeg får de aldri til helt å stemme.
Starten på sokknr 1 ble bare så lite lekker.... selv om bildet i oppskriften viste en kjempefin sokk med jevnt hullmønster - ble ikke min sånn.. Så det var bare å rekke opp.

Nå har jeg beholdt de tykke tømmerstokkene og det tykke gode Easy-garnet, men prøver å strikke en vanlig rett opp og ned raggsokk isteden for. De blir like tykke og gode - men mønsteret mangler da... så vi får nå se om jeg får de godkjent som novembersokker?
Og nå som jeg bare har morgendagen igjen for å få de ferdige i tide - så håper jeg nesten på en skikkelig regnværsdag tror jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails