lørdag, desember 27, 2008

Siste prøvelse med novembersokkene

Før jul hadde jeg egentlig god kontroll på uferdig og halvgjort strikketøy. Mesteparten av strikkesakene ble ferdig - utrolig nok - i tide for å finne plassen sin under juletre.

Men så har jeg hatt et håpløst tilfelle av en UFO liggende fra KAL'en "Sokker 2008".
Novembersokkene skulle strikkes i tykt garn på pinne nr 8 - etter en Drops oppskrift. Jeg fikk det bare ikke til - det ble ujevnt og hullete så det holdt - og ble ikke pent i det hele tatt. Har rukket opp et par tre ganger og er rimelig lei posen med det tykke Easy-garnet (snakk om feil navn da - Easy??!) og dertil hørende tykke pinner.

Siden det er juleferie - og litt ekstra med fritid, og snart nyttår (og da er det deilig å være litt ajour) så prøvde jeg en siste gang på Novembersokkene, men denne gangen på pinne nr 5,5. Det hjalp! Ikke akkurat noen favoritt eller drømme-sokker dette, men nå er de endelig ferdig!

Så er det bare desembersokkene igjen da, før det nye sokke-strikke-året kan starte. Så får vi se hvilke spennende sokker det blir på pinnene i 2009 - for jeg har meldt meg på en ny runde med de sokkestrikkende damene i KAL'en "Sokker 2009" og gleder meg til det :-)
Ekstra moro er det at "Gullokk" også er med - så vi kan utveksle litt erfaringer underveis ...

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for det!
    Gleder meg veldig :-)
    OK å vite at du er bare et tastetrykk unna hvis jeg står fast.

    Ha en forsatt fin romjul!

    SvarSlett
  2. Hei
    fint å se at dere turbostrikkere også sliter ....
    Sukk fra Kari K

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails