søndag, januar 04, 2009

Januar igang med retro-farger (iiik!)

Jeg skal ikke akkurat skryte på meg å være noen moteslave akkurat (thi-hi..), men årets første sokker i "Sokker 2009" må jeg si følger trendene litt - med sine retrofarger - dessverre...

Egentlig hadde jeg tenkt å velge meg noen ordentlige og fine farger - så sokkene kunne bli en gave en dag - men så tok fantasien overhånd og jeg gravde dypt i garnkisten her... Det er jo litt kjedelig å bare strikke ting i pene og avstemte farger, i grånyanser og usynlig marineblått. Så siden jeg allerede var godt i gang på den knalle bølgen, så blir også Januarsokkene - Pi Socks - strikket i skikkelig tiger-retrofarger; brun, oransje og beige... for litt morro må man jo ha når man strikker også :-)

De går radig unna, og er artige å strikke - for mønsteret er basert på Pi (3,14) med alle sine desimaler - den matematiske verdien for utregning av omkrets av sirkler. Nå er jeg på desimal nr 18 i Pi - og hver desimal får sin egen stripe på sokken.

Så med assosiasjoner til 70-årenes akryl-pologensere i striper, og tigergutts farger tror jeg de skal bli ganske så morsomme og oppløftende på føttene etterhvert :-) Morrro!

3 kommentarer:

  1. De blir artige de. Har bestemt meg for å ta pause fra sokkealongen i år og heller strikke opp en liten del av alt det garnet som bare ligger og venter....

    SvarSlett
  2. SÅ KULE!
    Kjempeide å bruke tre farger. Må innrømme at jeg er så tradisjonell at jeg holdt meg til to. Vurderte brunt og orange jeg også (ref. retro) men hadde et par nøster koksgrått liggende. Ferdig med en! One more to go!

    :-D

    SvarSlett
  3. Takk :-)
    Men jeg er fremdeles litt misunnelig på ideen din med å bruke tre farger. Da blir du jo kvitt "0-problemet" også. Snøft, at ikke jeg tenkte på det..

    Ingen fritidsproblemer av den grunn. Fortsetter nok på strømpene i psykogarnet på tross av at jeg må bruke en annen farge på foten. Har også en her hjemme som ønsker seg kofte (!) - men det er et prosjekt jeg må stålsette meg på i lang tid framover (hjelpe meg).

    Vi strikkes! Lykke til m/innspurten på januarsokkene. Gleder meg til se dem...

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails