søndag, februar 01, 2009

Ny måned, nye mønster

At den 1. februar skulle falle på en søndag var i grunnen veldig hyggelig :-) For den første i måneden er det jo nye mønster som legges ut i de to alongene jeg er med på - Sokker 2009 og Votter 2009. Og det å kunne ta med seg den første tekoppen inn foran PC'n og sjekke ut hva slags spennende mønster-overraskelser som venter for månedens strikking er bare så koselig (og det er jo ikke akkurat noe jeg rekker på en arbeidsdag...).

Ikke for det - akkurat nå har jeg mer enn nok å strikke på, så det er ikke noe problem. Men det er noe med det å ikke vite hva man skal gjøre før man står midt i det liksom - litt strikke-spenning rett og slett!

Jeg er såvidt igang med februar-sokkene, som er et par tykke og gode sokker med flettemønster. Oppskriften er finsk og sokkene heter Kerttu Socks, etter navnet på bestemoren som har laget mønsteret.

Vottene for februar har jeg ikke helt bestemt meg for enda - for vi fikk hele 3 mønster å velge blant. Alle fristet igrunnen, men det rekker jeg ikke - så vi får se om det blir et par kjempesøte marihønevotter, tykke flettevotter eller heklede fingervanter.

Ellers har jeg jo både en jakke, et par Lillehammervotter, kanten på et sjal og nok å pusle med på pinnene mens jeg finner ut hvilket votte-mønster jeg skal gå for :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails