torsdag, april 02, 2009

En liten april-status

Skal innrømme dagene flyr litt fra meg om dagen, så det er blitt mindre strikking og mindre blogging. Men nå som en ny måned er startet tenkte jeg det var på tide med en liten status.

Ugle-sokkene (uhu!) er på vei, men de frister liksom ikke så veldig.... men nå er snart andre sokken ferdig også. Så her skal jeg komme i mål, selv om jeg nok ikke akkurat bestod "tidsfristen" (mars-sokkene blir ferdig først i april denne måneden).

Hvorfor det går litt tregt med ugle-sokkene kan også ha noe med at jeg startet på Stigesokkene, som Marit sendte ut oppskrift på sammen med det artige "Flat Feet-garnet" i Sokkegarnklubben hos StrikkInnom sist.
Konseptet med Flat Feet er egentlig ganske artig, for du strikker liksom av et ferdigstrikket stykke - garnet er med andre ord strikket som et avlangt stykke, og håndmalt i nydelige fargersjateringer. Så når du skal strikke av det - blir det nesten som å strikke av opprekket @ garn (@ litt krøllete). Oppskriften var enkel og grei, så dette er blitt mitt buss-strikketøy denne uken.

Ellers var gleden stor her, da jeg var inne å sjekket hvilke sokker vi skulle strikke for April i Sokker 2009 - og oppgaven var å finne et mønster på Drops sine sider. Med andre ord kan jeg tilpasse oppskriften etter noe av det nye flerfargede garnet fra Mauds Garn - eller vente til neste garnpakke kommer fra StrikkInnom (som er rett rundt hjørnet :-) Dette skal bli bra!

Håper ellers at helgen og ikke minst påsken også skal få litt fart på koftestrikkingen. Så litt gråvær er greit, bare ikke hele påska...

1 kommentar:

  1. Hei. Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Synes du lager mye fint og er veldig spent på om jeg får se resultatet av de tovede påskehønene dine - jeg var faktisk på nippet til å løpe ut å kjøpe garn til de. Jeg fikk fått plass på sokkalongen nå (Jeg er NinaO), men jeg er ikke så dyktig på applikasjoner så jeg vet ikke hvordan jeg skal få lagt den opp knappen.......
    GOD PÅSKE!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails