søndag, mai 03, 2009

Meter med vrangbord og enda knallere farger

Jeg tror nesten jeg er litt hekta på "knalle" om dagen. Det meste som strikkes blir gjerne i litt overkant av knallfarger. På hytta denne helgen ble et par med rød-oransje restegarns-sokker i Silja ferdig. Og i hvilke lysende farger... Men så er det jo noe med det at jeg blir i så godt humør av disse knalle fargene da... selv om det ikke alltid er like egnet med knallrødoransje sokker liksom...

Nok en gang har jeg brukt metoden å strikke to sokker samtidig, så jeg virkelig får brukt opp Silja-garnet til siste rest. Og det føles veldig bra, ikke minst gir det mer plass i garnkurven til noen nye nøster...
Og meteren med vrangbord til leggene er strikket på bussen til og fra jobb noen dager... så her har jeg virkelig brukt både rester av garn og "tid".

Oppskriften er fra DROPS - på helt enkle raggsokker, med metervis av vrangbord til leggen og ordinær bånnhælsfelling. Selv liker jeg best kilehæl, men hva gjør man ikke for litt variasjon :-)

Knalle ble de i allefall - og gode på foten. Så nå som disse er ferdigstrikket kan jeg starte på mai-sokkene... gleder seg her!

1 kommentar:

  1. Kule sokker! Såå nydelige farger!
    Skal adoptere varianten din om å strikke to sokker samtidig. Hvordan skal man ellers klare å bruke opp alle disse søte smårestene i garnkurven.

    Hva er egentlig definisjonen på "kast" og "ta vare på for sikkerhet skyld"? Hvor slukne kan restene være? Slite med konklusjonen = store problemer med å kaste garn.

    Noen tips her, Babben?

    God mai-sokker-strikk. Har du begynt?

    :- )

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails