tirsdag, juli 07, 2009

Artesano Hummingbird... til å bli glad av :-)

(Bilde: mønsteret på sokken som jeg strikket i sommerferien i fjor)

Det var nesten litt vemodig å lese Simply Knitting for juli måned og oppdage at det var oppskrift på et par lekre sokker i Artesano Hummingbird garn... og ikke nok med det, men fargen på garnet i oppskriften var akkurat den samme som jeg fikk på mitt første Hummingbird-nøste i fjor sommer, rett før sommerferien da. Snodig..

Jeg hadde pakket bilen klar for å dra på hytta, og skulle bare ta med meg posten, og der var det en spennende pakke fra Strikk Innom med både garn og oppskrift! et skikkelig "ferie-strikke-kit".

Uansett var garnet fantastisk mykt og deilig, og finnes i noen utrolige fargekombinasjoner. At det kanskje ikke egner seg til "slite-sokker" er en ting, men til kose-sokker er det uovertruffent! Garnet er av 100% alpaca, og i rause hesper med 150g garn.

Sokkene jeg strikket i fjor er allerede godt brukt, men like myke og hele fremdeles. Og det beste er at jeg har spart på en "nød-bunt" med Hummingbird som jeg tror går med nå, til et par ekre Luxe Lace Socks av Elizabeth Bagwell.
Så kan jeg jo bare anbefale Artesano Hummingbird-garnet og juli-utgaven av Simply Knitting til deg også :-)

3 kommentarer:

  1. Det var flotte farger på garnet, og alpakkasokker høres jo deilig ut.

    SvarSlett
  2. Det var det jeg trengte!
    Det er så mye ukjent garn som blir kalt sokkegarn, og jeg er en smule skeptisk til alpakka som sokkegarn. Men når du skryter sånn vil jeg prøve. Dattera mi skal til York i sommer og jeg vil skrive "handleliste" og sende med henne. Heller sokkegarn enn vin og parfyme;) Det er iallefall lettere i bagasjen!
    Takk for tipset, og kos deg med siste rest av Hummingbird.
    Jeg prøver for første gang Arwetta, det er også en fryd!

    SvarSlett
  3. Så flotte farger det var på det garnet. Skal jammen holde utkikk. Og et skikkelig strikkeblad kan det jo være verdt å unne seg i ferien. Kos deg med å strikke av det nydelige garnet.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails