tirsdag, juli 21, 2009

B&B Socks i Indian Summer

Her tidligere i sommer kjøpte jeg noe nydelig garn fra Strikk Innom som heter Heritage fra produsenten Cascade Yarns. Den første hespen kom i en av sokkegarn-klubbens pakker, men så måtte jeg bare ha et par bunter til...

Selv om jeg fremdeles er i litt alpakka-rus, så er Heritage et lett og godt garn å strikke av, en blanding av merinoull og nylon. Det kan se ganske tynt og stramt ut når du nøster det opp, men når du strikker er det akkurat som det går over i en ny mykere modus.

Jeg fant oppskrift på B&B Socks på hjemmesidene til produsenten Cascade Yarns. Oppskrifter kan lastes ned gratis derfra, om du strikker etter engelske mønster. Ellers får du forøvrig med en gratis NORSK oppskrift om du kjøper en hespe Heritage fra Strikk Innom :-)

B&B Socks ble en elastisk og fin sokk, med kurvflettemønster på leggen og en tykk flette på hele forsiden. Mønsteret var enkelt og greit å følge uten trøblete fellinger. En artig vri på hællappen, som fikk et spesielt rillemønster.

Sokkene er forøvrig strikket på pinnenr 3,0 i fargen Indian Summer (color 9931) i nydelige sjokolade/kaffebrune sjatteringer. Og jeg har enda en hespe igjen i fargen Thunder - som jeg gleder meg til å nøste opp... en dag været ikke er så bra ;-)

2 kommentarer:

  1. Du presenterer så mye spennende garn at det e ganske til å bli misunnelig av, men det (misunnelse altså) tror jeg at jeg må passe meg for;)
    Sokkene dine ser flotte ut, sikkert deilige på foten;))

    SvarSlett
  2. Ja, garn kan fort bli en "besettelse" - med nydelige farger og deilige kvaliteter. Men det er jo litt gøy å prøve nye merker også - og sånn sett er det egentlig sokkegarn-pakkene som har åpnet DEN døren.. samtisig som man jo finner sine favoritter..

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails