søndag, juli 12, 2009

Juli-sokkene til små føtter er ferdig

Det var en enkel oppgave for Juli i sokke-alongen Sokker 2009. Egentlig passet det bra siden det er ferietid og sommer, og da pleier strikkelysten å dale litt som følge av varmt vær og andre ting å finne på. Men så ble det ganske "bra" strikkevær - så nå er Tubesokkene ferdig. Og ferien er fremdeles ikke over - så nå blir det tid til å gjør unna litt andre prosjekter også før neste "par ut" skal strikkes i august.

Jeg ble litt fasinert av denne spiral-strukturen på sokkene. Effekten av 2 rette og 2 vrange gjør sokkene utrolig elastiske, og det gjør også at du også slipper å strikke hæl. Men litt snodige ble de nå i formen - lange og smale - men dog elastiske. Så får vi se om de finner en bitteliten tottelott å sitte på etterhvert :-)

Jeg har strikket de i Baby Ull på pinnenr 2,5, og har ikke brukt fullt 50g garn engang. Oppskriften finner du forøvrig på DROPS, og jeg fant også en variant for voksne føtter - så vi får se om det blir et par av de også etterhvert, men da kanskje med en vanlig hæl?
Etter utflukten min til Du Store Alpakka i går, må jeg bare innrømme at jeg angret litt på at jeg ikke strikket disse i alpakka, som oppskriften foreslo....
Fra en strikker i alpakka-rus...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails