torsdag, juli 23, 2009

Vente-strikk i Mini Mochi

Når vi griller er det alltid "ventepølser" først, for å stagge sulten litt før grillen blir skikkelig varm og den egentlige grillmaten blir ferdig.
Idag har jeg startet på "vente-strikk" i påvente av augustmønsteret i Sokkealongen Sokker 2009.

Har startet på et par votter i det kattemyke Mini Mochi garnet som kom i sokkegarnpakken fra Strikk Innom her om dagen. Garnet er flerfarget, og overgangene er nydelige, for de skifter sakte. Så dette tror jeg skal bli et par favorittvotter etterhvert... Spinningen er stedvis ganske ujevn og litt løs, så garnet kan virke veldig tynt noen steder - men ellers er det mykt og fint å strikke av. Er spent på resultatet :-)

Oppskriften på Mini Mochi Springy Ring Mittens fant jeg på produsentens - Crystal Palace Yarns - hjemmeside hvor det ligger en god del gratis mønster til alle typene garn de selger. Så ta en titt om du trenger noen ideer..

Så mens vi venter på solskinn, del to av ferien og sokke-mønsteret for august strikkes det votter her..

3 kommentarer:

  1. Nydelige farger, Barbro. Fristende å prøve på. Begge mine ferieprosjekter er gått i vasken :-(.
    Kari

    SvarSlett
  2. Det var et nydelig garn, gleder meg til å se vottene dine ferdige.

    SvarSlett
  3. Disse kan anbefales! Var veldig greie å strikke og med flerfarget garn i kombinasjon med "rulle-kanten" ga det flott effekt synes jeg :-)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails