fredag, juli 17, 2009

Yoga-sokker i deilig alpakka

At jeg ble enda litt mer glad i alpakka etter besøket hos Du store alpakka her i forrige uke er bare ytterligere forsterket nå etter å ha strikket av den himmelske Baby Silk. Garnet er tykkere enn vanlig tynn alpakka, og spunnet sammen med 20% silke - noe som gjør garnet så silkemykt og deilig. Nydelig glans og vakre fargespill har det også. Helt herlig å strikke av, men kanskje litt i dyreste laget.
Men så leser jeg også i heftet "Strikk sokker" (pdf) fra Du Store Alpakka; at alpakka-garnet i tidligere tider kun var forbeholdt Inka kongene i Peru. Samtidig står det å lese at alpakka også hjelper mot sure tær ;-) så dette må jo bare blir bra tenkte jeg!

Nå er yogasokkene klare - strikket uten hæl, etter en oppskrift i heftet "Strikk Sokker" fra Du Store Alpakka.
Ikke det at man egentlig trenger oppskrift - for en yogasokk er jo både uten hæl og tå - og rett og slett en lang vrangbord som bare har et hull til hælen.

Garnet jeg har brukt er det nydelige Baby Silk fra Du Store Alpakka, som er håndfarget i gule, grå og beige sjatteringer.
Strikket på pinnenr 3. Sokkene veier 62g, så det gikk bare med mer enn et nøste.

Sokkene er kjempegode på foten, og vrangborden gjør de veldig elastiske. Så disse tror jeg skal holde ankler og vrist gode og varme, samtidig som man får god tak på gulvet med hæler og tåballer under yogaøvelsene.

1 kommentar:

  1. Gleder meg til mandag, det er causal stil på jobben for tiden, så det er bare å bruke nye sokker. Det stemmer at det har skjedd et og annet her hjemme mens du har hatt ferie, eller som du kanskje ville ha sagt det, "nei du store alpakka" =) Sees på mandag.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails