søndag, januar 10, 2010

Tøffelmåneden januar ;-)

Jeg vet ikke jeg, men januar og tøfler henger veldig godt sammen synes jeg. Derfor var det litt artig at januar-oppgaven i Sokker 2010 også hadde tøfler på menyen i januar.

Oppdraget for januar er å strikke et par Mystery Slippers, designet av Terry Liann Morris (se bloggen hennes SailingKnitter ).

Det er en enkel oppskrift men de blir ganske fine likevel.... ja, hadde jeg enda valgt et annet garn...
Så for meg at dette var en fin anledning til å få strikket opp et par nøster treskogarn, men jeg oppdaget jo fort hvorfor det var blitt liggende en stund. Det stikker, det er hardt og tungt å strikke med og blir ganske "fast". Så om dette blir noen favoritt-tøfler tror jeg nok ikke. Men jeg må likevel få si at oppskriften fungerer fint og kan anbefales!

Alongen Sokker 2010 har forøvrig flyttet inn i nettsamfunnet Ravelry - et fantastisk nettverk av håndarbeidsglade folk fra hele verden. Uansett når på døgnet du er innom er det stor aktivitet, og at ideene der er mange er sikkert. Det som er litt synd er at det ikke blir så lett å dele oppskriftene videre her i bloggen om du ikke er bruker i Ravelry. Men det kan kanskje være en god grunn til å bli med for deg også?!
Godt nytt strikkeår her fra "Ytrebakk"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails