søndag, januar 31, 2010

Vente-status...

(Bilde: Hespen med Fyberspates BLF Sock Yarn, ble nøstet som lyser opp!)

Januar er straks over og i morgen starter vi på februar - årets korte måned. Har fått unna og avsluttet noen strikkeprosjekter de siste dagene og nå VENTER jeg veldig på februar-oppskriften i sokke-alongen på Ravery. Har vært innom strikkegruppen sikkert 20 ganger idag, for å se om februarmønsteret var lagt ut - men dengang ei. Må nok innse at det ikke godtas noen tjuvstart.

Isteden har jeg vært litt flink å tatt frem et UFO-prosjekt (U-Ferdige-Oppdrag) fra strikkekurven - de selbuinspirerte regnværsvottene jeg startet på hytta i fjor sommer. Har også fått startet på et par nye buss-strikke-sokker som nå er strikkeklare for bussturene til/fra jobb. I tillegg har jeg nøstet opp hespen med BFL Sock yarn fra Fyberspates så det ligger klart for litt sjalstrikking.

Det er litt snodig dette, når man er ferdig med et/flere prosjekter og håndarbeidskurven liksom er litt halvtom. Det føles nesten skremmende... tenk om den ble helt tom liksom?!
Selv om det bare er å lete frem noen myke garnnøster i flotte farger fra garnlageret, surfe litt på nett og finne en fin oppskrift - og sette igang. Eller å ta tak i noen gamle UFO-prosjekter...

Uansett så venter jeg veldig på februarmønsteret kjenner jeg... Det eneste vi vet er at det skal strikkes sokker i tynt garn med strikkefasthet 32m/10cm på pinnenr 2,5mm.
Imens får jeg strikke noen runder til på sundagsvottene, selbuvottene, alpakkaskjerfet og kanskje ta frem linvesten igjen? Ja, helt strikke-løs skal jeg nok ikke være..

1 kommentar:

  1. Spent på å se hva du tryller frem av Fyberspates-garnet. :)
    De sorte der var veldig fine også. Blir det votter eller pulsvanter, tro?

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails