fredag, mars 26, 2010

Drømmen om alpakka

Jeg tror jeg er bitt av en liten alpakka-basill... mykt og deilig som det er.

Nå som våren er igang var det på tide å få et par tynne votter på pinnenen. Det blir litt i varmeste laget med tovede ullvotter eller doble mønstrede strikkevotter. Men siden det er litt litt kaldt fremdeles, så noe må jeg ha på hendene.

Har derfor fått lagt opp til et par enkle votter i det nydelige MIRASOL-garnet fra Du Store Alpakka. Der er en drøm å strikke med, og litt tykkere enn den "tynne" vanlige alpakkaen. Votten blir utrolig myk og god - og jeg strikker den forholdsvis tight. Har funnet en grunnoppskrift i boken "Strikking - Gammel tekninkk i ny design", som jeg bruker med et halvt øye..

Nå er starten på den første votten gjort, så resten av votten blir litt buss-strikk nå i den kommende halve påskeuken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails