søndag, april 04, 2010

Tankeløs-strikking i solveggen

Endelig kom det litt etterlengtet påskesol! Kan ikke si annet enn at humør og energi plutselig ble mange hakk bedre...

Men med sola, fikk jeg også en liten, men hyggelig(!) utfordring - jeg trengte et tankeløs-strikketøy her i solveggen. Et strikketøy hvor pinnene bare kunne gå av seg selv.

Siden hverdagen kommer om noen dager igjen, fikk jeg startet på et nytt buss-prosjekt. Det skal bli et enkelt sjal/halstørkle av den ene hespen med Fyberspates BFL Sock yarn som kom i en Sokkegarn-pakke fra StrikkInnom her på nyåret.

Jeg visste at dette garnet ikke skulle bli sokker allerede da hespen kom i hus, det var noe med fargene som sa at dette skulle bli et sjal. Nå når jeg har strikket opp litt, skulle jeg ønske jeg hadde mer enn den ene hespen - for garnet er nydelig å strikke av og minner meg litt om Herritage fra Cascade Yarns. Det kan se litt tynt og stivt ut på nøstet, men blir utrolig mykt og deilig når du strikker av det. Og fargene er friske og lekre - synes jeg :-)
Jeg har bare lagt opp 5 masker og bruker 2 kantmasker på hver side. Innenfor kantmaskene øker jeg 1 maske (v/kast) i starten på hver omgang. Dette gir en forholdsvis fast kant, men siden jeg øker m/kast blir det en artig hullrad langs kanten. Planen er bare å strikke og øke til hespen er tom :-)

Så nå som de første omgangene er tatt unna i den etterlengtede påskesolen burde jeg kanskje heller kalle sjalet for solskinns-sjal isteden for buss-sjal...
Fortsatt God solskinnspåske!!

2 kommentarer:

  1. Sjalet blir nydelig! Noen fargerike garn passer best til riller! =)

    SvarSlett
  2. Spennende, Babben. Og så koselig å se at du er fornøyd med både garnet og fargene. :) Jeg synes dette garnet var veldig lekkert, men har ikke sett noen andre som har strikket av det i bloggverdenen. Her er det også strålende sol i dag, og jeg må ut og strikke litt innimellom rengjøringa. Kos deg ute med strikketøyet og ha en flott helg! :)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails