lørdag, september 25, 2010

Dueblå og skeive

Oppskriften til ToneM på de skeive sokkene er blitt en favoritt. En ukes tur/retur på bussen og parnr 4 er ferdig.
Jeg surret litt med tåfellingen på den ene sokken, men ellers er jeg godt fornøyd - nok en gang! Den skrå og skeive fellingen over hele vristen synes jeg gir en utrolig god passform og sokkene er raske og greie å strikke.

Denne gangen har jeg strikket sokkene av garnet Sandnes Perfect, og det var en hyggelig opplevelse. Mykt og deilig garn, men samtidig hadde garnet "godt hold" uten å dele seg. Minner meg litt om Cascade 220 yarn egentlig.

Garn: Sandnes Perfect (85% ull/15% polyamid/nylon)
Pinner: 3,5 mm
Garnforbruk: 2 nøster a 50g (var bare såvidt igjen en liten "tull" med garn etter hver sokk - akkurat nok til litt stoppegarn :-)

4 kommentarer:

  1. Som altid, en fornøjelse at læse med . Fine sokker og egentlig ret enkle , tak for link , dem vil jeg prøve nu jeg er blevet så flink til at strikke sok og vante nummer 2 .

    God lørdag :-)

    SvarSlett
  2. I motsetning til meg, strikker du flere par av hver mnd along-sokker.. Jeg er så dårlig på det. Syns det er kjempegøy å strikke på nesten alle sokkemønstrene vi har fått utlevert, men etter det ene paret er jeg liksom ferdig.. hehe

    Kjempefin farge på disse sokkene!
    Ha en fin helg, klem :)

    SvarSlett
  3. Så flott mønster - annerledes enn andre sokker er de nå i alle fall.

    SvarSlett
  4. Det er et flott mønster - raske å strikke er de også. Nydelig farge!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails