søndag, oktober 10, 2010

Korte flettesokker for oktober

I sokkealongen for oktober fikk vi to mønster å velge i, og jeg gikk for de korte DROPS sokkene med fletter på. Egentlig litt mot min vilje.. for korte sokker er liksom ikke helt meg. Men fletten likte jeg :-) så da var valget enkelt.

Samtidig som det passet fint å få brukt opp et par nøster "ekkelt garn" som jeg ikke helt liker eller har funnet noe å strikke av. Det heter Lana Grossa Dandy og inneholder mer acryl og polyamid enn naturlig ull og mohair.

Garnet er ganske klumpete å strikke av fordi det er litt tweed-aktig, men når jeg hadde fått strikket litt ble det mykt og deilig (men bare tanken på acryl klør litt...).

Oppskriften er fra Drops og som vanlig synes jeg denne også var litt rotete og "tungvint" nedskrevet. Men mønsteret og oppskriften i seg selv er veldig enkelt - egentlig. Jeg brukte ca 60g garn og strikket mønsteret 8 ganger før tå-mønsteret.

Det ble to korte sokker med en flette midt på fremsiden av foten, i ca str 39. Sokkene er såvidt lange nok til å dekke ankelen, men jeg oppdaget at de passet fint nedi crocs'ene. Rett og slett fôr til vintercrocs!

2 kommentarer:

  1. Oj, er du ferdig allerede du.. Har ikke rukket å tenke på de enda, men kanskje jeg får stupe litt nedi garnkassa og se om jeg har noe som passer der.. :) De så ihvertfall fine ut disse sokkene, blir nok de for meg og! :)

    SvarSlett
  2. Denne oppskrifta skrev je ut for et par mnd sia. Je synes også at det er litt tungvint og uforståelig det de skriver, men siden du sier det var greit å strikke,så får je prøve meg på de snart :)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails