mandag, april 25, 2011

Fra utgått VM-lue til UFO-maraton?

Jo da, her har det også vært påske og fri, men formen har vært laber så alt har gått i sakte tempo. Likevel føles det som jeg har gjennomført et mini-maraton i strikkekurven. Slitsomt underveis, men så deilig etterpå!

Jeg har alltid lurt på hva det egentlig er som gjør en UFO til en UFO? Men har foreløpig ikke kommet opp med noen gylden oppskrift for å unngå at enkelte prosjekter blir liggende litt lenge i strikkekurven, ja faktisk så de går ut på dato...

Jeg startet på VM-lua i januar og regnet med det ville ta to-tre dager å få lua ferdig i god tid før ski-VM og vinterens kuldegrader var over. VM kom og gikk, og lua var fremdeles bare halvferdig.. likte både mønsteret og garnet.
Nå er i allefall VM-lua ferdig, selv om det føles litt som den allerede er gått ut på dato (Ski-VM 2011 liksom...). Lua er strikket i Heilo ullgarn, på pinnenr 3,0-3,5mm, og det har gått med ca 125g garn inkl. dusken. Det verste med en sånn liten ufo er jo at det tar en liten kveld bare å få den ferdig - så hvorfor har jeg ikke gjort det før??!

Jeg har også fått gjort ferdig det siste paret med Felisis pulsvarmere, som er strikket av DROPS Delight. Et nøste på 50g holdet godt til 2 par. Garnet deler seg og er veldig løst spunnet, så det er ikke så veldig godt å strikke av. Men fargene liker jeg.. selv om flerfarget garn gjør at pulsvarmerne blir ganske ulike. Liker ellers mønsteret utrolig godt, og har strikkt flere par til å ha på lur til små-gaver etc.

"Spring Clean" settet til kjøkkenet er også ferdig. Jeg kjøpte to lyse og vårlige kjøkkenhåndklær som jeg har heklet et par tykke vaffel-grytekluter og strikket en kjøkkenklut til. Friskt, vårlig og lysegrønt..
Settet var egentlig tenkt som en vertinnegave, men vårturen vår ble avlyst - så nå får vi se om jeg pakker settet pent ned til en annen gang eller om det "plutselig" er i bruk på kjøkkenet her hjemme... lyst og vårlig som det er...

Siden det var påske, startet jeg på en vinhøne i knall orange! Det var et morsomt prosjekt, så da ble det plutselig en til - ja, og enda en som ikke er helt ferdig strikket enda. 3 glade høner med andre ord. Nå venter bare en runde i vaskemaskinen så de skal tove seg - så skal de få jobben med å "passe på" pappvinen på peishylla...

Så noe er jeg kommet i mål med, men fremdeles er det noen flere uløste UFO-saker som skal få slippe opp til overflaten her etterhvert... Men først har jeg noen spennende sokker å få ferdig først :-)

3 kommentarer:

  1. Så utrolig deilig å få unna noen UFOer:)
    Lua er jo fin selv om VM er over og sommeren står for døren. Den kan jo godt brukes til neste vinter og jeg vil slett ikke si at den er utgått på dato.
    De pulsvantene var flotte, tror jeg må prøve meg på dem også etterhvert.
    Gleder meg til å se sokkeprosjektet ditt, det er sikkert noen som frister meg også.

    SvarSlett
  2. Sååå flink du har vært:-) Skulle hatt en UFO-runde her, eller en nr.2-sokk-runde:-))) Ligger mange sokker rundt omkring her nå, men det er bare fordi jeg må prøve ut et nytt mønster hele tiden... :-O) Ja, ja.. så lenge andre strikker det jeg skriver, så er det jo greit:-)
    Koselig å lese det du skriver - du skriver godt:-)
    Klem, og ha ei fortreffelig helg!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails