søndag, oktober 16, 2011

My Choice

Bittami's mønster "Girlfriends Choice Socks" er strikket for andre gang.
Oppskriften er tilpasset for flere garntykkelser, men er også veldig grei å justere selv så den passer det garnet du måtte ha for hånden. Det liker jeg, når man ikke er bundet til én strikkefasthet, men står litt fritt. Oppskriften er ellers godt beskrevet, og veldig grei å følge.

Dette paret er strikket i et nydelig garn fra Kolláge Yarns som heter Sock-A-Licious. Garnet har jeg kjøpt hos Strikk Innom, og finnes i flere nydelige farger. Det er flerfarget og har så fine fargeoverganger. Sokkene mine er strikket i fargenr 7802.

Siden jeg har valgt såpass tynt garn (strikkefasthet 32m /10cm) la jeg opp 72 masker. Jeg beholdt de to mønsterradene ("snurring-radene") på forsiden av sokken som i det opprinnelige mønsteret, og har bare strikket litt mer vrangbord over de ekstra maskene. Det fungerte veldig greit.

Sokkeleggen har 4,5 snurriger før hælfellingen (ca 14cm lang) og hele sokken har fått totalt 10 snurringer før tåfellingen. Det ga et par sokker i damestr ca 38-40. En hespe er på 100g og til sokkene gikk det med 97g! Så det passet jo veldig bra.

Foruten en liten bommert på den ene sokken, er jeg egentlig godt fornøyd med dette paret også. Jeg superfornøyd med garnet og mønsteret er arkivert under mine favoritter - rett og slett MY CHOICE!

PS! Oppskriftene til Bittami finner du forøvrig på Ravelry, men hun har også en fin Design blogg hvor alle mønstrene hennes er presentert. Ta en kikk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails