søndag, desember 18, 2011

Drømmen om snø til jul...

I år har jeg virkelig havnet på glattisen når det gjelder julestemning og forberedelser. Ja, og ikke minst på glattisen utendørs... hvor det bare er is eller regnvær, og ikke noe spor av julesnø... Ikke fikk jeg den vanlige juleverksted-følelsen i oktober, ei heller når advent startet. Sukk!

Men i slutten av november kom vinterens sokkegarn-pakke fra Strikkinnom med bla Viking Sportsragg. To av nøstene var skikkelig snøhvite med isblå vekslinger. Kanskje ikke helt min fargemiks, men de ga meg litt vinterstemning i allefall.
Har strikket litt av dette garnet tidligere, men synes det er litt udrøyt og at det har litt for liten andel ull (60% ull, 20% akryl, 20% nylon). Men garnet er ellers holdbart og fint, og veldig godt å strikke av.
Jeg har brukt mønsteret til Bittami "Just Perfectly Socks" igjen, for å få litt variasjon på raggsokkene. Liker de skrå fellingene hennes.
Jeg strikket meg nesten tom for første nøste, før jeg startet tåfellingen. Da sokken var ferdig satt jeg igjen med bare 1,2m garn! Men sokkene ble jo litt små til min fot, og måler ca 21,5cm ferdig. Til dette paret gikk det med ganske så nøyaktig 2 nøster (100g) garn. Sokkene er strikket på pinnenr 3,5mm.

Så savner du vinteren, kan du kanskje finne noen garnfarger som minner deg om snø, kulde og vinter?
Disse sokkene ga i allefall meg en god porsjon vinterstemning på vei til jobb i mørke og regnfulle morgener.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails