lørdag, juli 19, 2014

En liten ull-digresjon


Apropos sommerens pinnefrigjøring og gårsdagens ferdigstillelse av et par ullvotter - så endte nemlig ikke historien helt der.. for nå fikk jeg jo virkelig smaken på finulla igjen.

Da jeg hadde fått festet tråder og ryddet sammen, blogget ferdig og skulle ta kvelden - var jeg så "dum" at jeg tok med meg det overskytende garnnøstene for å legge de på plass i ull-kassen sin. De bor i en kasse kun med finull, Pt2 (som forsovidt er det samme som finull) og 3tråders ullgarn fra Rauma.


Idag har ull-kassen på mystisk vis plutselig kommet opp i stua, og lokket er tatt av, og jeg går og sikler på alle de fine fargene.
Oppskriften fra i går er fremdeles fremme, og det klør i fingrene.... Et par til?! eller skal jeg være flink og fortsette med pinnefrigjøringen.......

At ull i vakre farger skal kunne tulle sånn med hodet mitt.... og klø så grådig etter å bli strikket av, selv om det er borti 30 grader ute, ja det er ikke bra! Men fine farger er det! :-)

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen, hehe. Farlig å ta frem garnet hvis man egentlig ikke skal bruke det... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sukk, det er helt sikkert - ull og fine farger er farlig :-(

      Slett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails